Saturday, March 5, 2011

Saturday Night Fever Rd.2 : The Saga Continues

Salam, sebelum aku menaip, merapu, acara Saturday Night Fever telah pun tamat. Semua orang telah pulang dan tidur. Ada yang senyum suka dan ada yang menyimpan harapan untuk merampas kembali kedudukan podium atau berharap untuk memperbaiki kedudukan.

Apa pun sebagai peminat motorsport dan pasukan proDRAG dan Evotec, sudah tentu aku senyum kepuasan. Setelah 2 pusingan menyertai perlumbaan ini, masuk pusingan ketiga (Round 2) hasilnya tersangat memuaskan hati.

Sebelum aku nak bercerita apa yang puas apa yang tak puas, aku nak cerita sebelum mulanya perlumbaan. Macam biasa, semuanya last minute. Masa tulah nak dyno dan tune. Masa tulah nak pasang jaring. Masa tulah nak polish kereta. Haiya hahaha. Itu belum cerita sehari sebelum hari perlumbaan, kru - kru pasukan Evotec dan proDRAG tidur pukul 7 pagi. Nak siapkan Honda Civic EK9 dan Proton Satria Evo. Haiyaa hahahaha.

Tepat jam 7.30 malam, aku sampai di litar Sepang. Kalau ikut cerita penyertaan kali ini tersangat memberansangkan. Semua kategori penuh. 125 kereta berentap dalam kategori masing - masing. Tepat jam 8.45 malam maka bermulalah perlumbaan Saturday Night Fever. Bagi pasukan Evotec dan proDRAG yang bermula dengan kategori 1.8 Open. Tak dijangka, keputusan untuk heat 1 berjalan dengan lancar. Jauh kedepan. Masuk kategori FF (Front Wheel Festival). Sememangnya tumpuan lebih diberikan kepada kategori ini. Gila baii, 2.0 semua tu. KSeries tu. Bila mula lumba, agak kucar-kacir sikit la. Berakhir dengan tempat keempat, buat sementara waktu.

Lumba punya lumba, masuklah pusingan terakhir untuk dua kategori. 1.8 Open, syukur telah mendapat tempat pertama. Aku nak poyo sikit boleh? Aku je tau bukan team proDRAG dan Evotec. Untouchable!! Itu saja yang dapat aku ucapkan. Terus di hadapan. Tapi untuk kategori FF, tersangatlah mencabar. Bagi pasukan Evotec dan proDRAG, tempat ketiga menjadi rebutan. Sepak terajang, tendangan tanpa bayang dan macam - macam skil digunakan. Sekali lagi tahniah dan syukur. Dapat tempat ketiga. Jika selama ini, Honda Civic EK9 yang dipandu oleh Ali proDRAG hanya mencatatkan masa 1:22 sahaja. Kali ini masa yang dicatatkan tersangat berbeza dan sedikit pantas iaitu 1:18. Boleh improve lagi kot. Oh ya tak lupa, Proton Satria Evo milik Adam Yacob jika dulu mendapat tempat terakhir sebab masalah enjin. Setelah diperbaiki dan ada sikit tuned, mendapat tempat ke-9 daripada 18 penyertaan. Gempak gak!!

Okay lah, aku dah mengantuk. Buat penganjur tahniah. Banyak improvement. Pihak penganjur iaitu Ignition, teruskan usaha anda semua. Cacat - cela sedikit tolong perbaiki. Sikit je.

Okay..enjoy the pictures. Buat Evotec teruskan berlumba. Buat Ali proDRAG, THE SAGA CONTINUES!! 2011 is your team's year. Keep it up friend!

p/s Kereta ini berat sebab sticker, menang event yang tak popular...errmmmm mari kita gelak..KAHKAHKAHKAH (khas buat pengkritik kedai kopi)!!!


Di TOW (fuh ayat) untuk ke Sepang



Champion for 1.8 Open Category



What a night..congrats!!



tuned by proDRAG Motorsports!!

2 comments: