Sunday, May 16, 2010

Aktiviti Hari Sabtu

Hari Sabtu aku pegi kerja. Selesaikan kerja apa yang patut sebab minggu depan tak masuk pejabat selama 1 minggu. Ada training di NIOSH.

So lepas habis je bekerja aku terus menuju tempat pertapaan aku di Sunway. proDRAG Motorsport. Banyak benda baru dan benda yang aku teringin sangat nak tengok dan snap gambar nyer hehe. Satu adalah Mazda 6 300++whp, EG 2 Door yang bakal diupgradekan, Myvi Bro Sham yang lengkap dengan bodypart Passo + 236whp (idola gak aa). Benda barang baik harus diambil. Benda mendatangkan faedah harus segera direbut. So semalam banyak masa diisikan dengan menengok dengan rakus seperti mengusha Jenna Jameson lalu depan mata aku dan keinginan aku untuk aummm cukup tinggi (ape aku melalot ni).

Ok kita mulakan Mazda 6. Aku pernah ceritakan perihal kereta ni pada entry yang lepas. Jadi ini adalah sambungan dan mungkin penutup barang - barang performance yang dibeli oleh pemilik Mazda ini. Jadi tanpa buang masa meh kita tengok barang terbaru yang dipasang untuk enjin Mazda ini....
Intake Manifold by Cosworth. All built proDRAG

Kalau ikut kata Cosworth, for enjin Turbo horsepower yang dijangka naik sebanyak 40hp manakala untuk NA 20hp (macam tulah lebih kurang). Jadi kita tgk macam mana next result masa dyno nanti. Harap aku sempat tengok kereta paling cool ini tengah running atas mesin dyno.

Ok, next. Kereta MyVi brother Sham. Kereta ini memang idola masa kereta ni mula - mula sampai di workshop sebab bodypart Passo yang teramat memberahikan. Walaupun aku tak melayan sangat bodypart gang - gang KCar, tapi inilah kali pertama aku teramat teruja. Kemas dan yawww. Tapi aku tak ada masa nak snap gambar kereta ini dari belakang sampai ke depan. Aku main depan. Depan lagi best. Tak gitu? Aku lebih pentingkan apa result yang kereta ini hasilkan dari proses - proses modifikasi yang telah dijalankan. Hasilnya? 236 whp. Spec? Racing Cam bla bla bla dan paling mahal dan buat aku rasa macam nak balik je bila dia start tekan klac. Kring kring SuperSingle Clutch by DSport. Klac loceng bai. Klac loceng. Tertekan aku. So tengoklah gambar enjin bay dan muka depan kereta ini dengan gambar yang tak berapa clear.

All built by proDRAG and this car gonna be benchmark for MyVi or K3-VET...Awesome!!

Ok last. Korang ingat lagi tak Eg 2 Door warna putih yang pakai blok B20B, piston 84mm highcompression, Skunk2 Pro2 Cam. Well tuan punya kereta memang gilo. Kereta tu sepatutnya boleh mencapai 230whp (kalau adj. cam pulley setting tu the MAX dan setting sekali lagi management) daripada yang asal 216whp (setting dulu). Tapi sebab member ni dah tak tahan. Terus upgrade block tersebut. Piston 86mm!! Aku biarkan korang tengok gambar blok dan piston...





Target horsepower kali ini..kalau ikut aku la..240++whp. Tapi tak tahulah berapa kuasa sebenar. Kita just tengok dulu macam mana. Pada pemilik..lu jangan hentam kuat - kuat sangat. Gua jeles ni!!

Ok, sekian...see u next entry.

MOTORSPORT FOR LIVE!!

2 comments: