Sunday, February 13, 2011

Saturday Night Fever Rd. 2 : Part 1

Salam and Good Day,

Demam Sabtu Malam (Saturday Night Fever..amacam gempak tak aku terjemahkan) kembali. Round 2 akan diadakan pada 5/3/2011. Sebelum aku nak tulis pasal SNF, aku tulis pasal sejarah SNF dan sesuatu.


Saturday Night Fever at Batu Tiga

Saturday Night Fever tersangat popular pada tahun 1990an. Sebut saja SNF semua orang pasti akan merindui detik itu. SNF tersangat popular bagi mereka yang pernah menjejakkan di trek Batu Tiga. Bagi yang tidak pernah, pasti tidak akan merasai betapa seronoknya perasaan waktu itu. Sebab itu apabila acara ini dihidupkan kembali, ramai kaki trek Batu Tiga muncul kembali. Bagi yang tak pernah tengok dan celik mata terus tengok dunia motorsports selain dari Batu Tiga pasti akan mengatakan, Saturday Night Fever tak popular.....KAHKAHKAHKAHKAH!!(saja bold, khas buat pengkritik kedai kopi kritik tak tahu hujung pangkal)

Okay, dengar khabar ada perubahan jadual dan saringan. Semua kategori akan mendapat 3 saringan (satu saringan ada 5 laps), kecuali K-Car hanya 2 saringan sahaja (2 heats only). Bukan nak anak-tiri, tapi K-Car punya penyertaan tersangat banyak dan meriah. Perubahan jadualnya adalah :

Campro Chase
SuperCompact
Street 1.8 Open
RWD Pursuit + 4WD Battle (combined)
FF Festival
Race Cars
SuperStreet Open + EuroCup (combined)

Seperti biasa, Evotec & proDRAG akan menyertainya kalau takde masalah. Kalau ada, jumpa next round hahaha. Kategori yang aku minat nak tengok, Street 1.8 dan FF Festival. Street 1.8 sebab kita dapat tengok CLASH OF THE TITANS. Toyota, Satria GTi, Honda EK9, Satria Neo, Super Saga Iswara dan ramai lagi. Berentap antara satu sama lain. Persoalan yang ada dalam otak aku sekarang, mampukah EK9 warna oren tu dapat pertahankan kedudukan nombor satu lagi dan membuktikan pada orang ramai dia menang hari itu bukan sebab nasib akibat keadaan kucar - kacir apabila Toyota Vios yang sedap berentap dengan Toyota SEG untuk kedudukan satu dan dua secara tetiba berpusing akibat ada masalah dengan sistem suspensi. Jadi memang Street 1.8 akan menjadi medan pertempuran yang hebat, rugi kalau tak tengok. Sudah pasti Toyota SEG akan cuba berebut tempat pertama. Sudah pasti Satria GTi akan menjadi batu penghalang buat Honda EK9 warna oren.

Kategori FF Festival macam biasa. Integra DC5 Moorthy dapat tak dikalahkan. Terlalu laju untuk dikejar oleh orang lain. Apakah nanti akan datang pencabar baru buat Moorthy? Kalau Evotec dan proDRAG masuk (Honda Civic EK9), mampukah ia sekali lagi menjadi perhatian penonton hanya kerana menyebabkan beberapa Integra DC5 dan FD2R terus - menerus duduk dibelakangnya?1.6 vs. 2.0. (sengaja bold nak bagitau perbezaan CC buat pengkritik hebat di kedai kopi). Atau adakah kemunculannya nanti sekali lagi benar - benar mengejutkan khasnya penyandang nombor satu itu?

Okay setakat ini, baru intro. Aku menulis lagi sampai RACE DAY. KALAU AKU RAJIN. Buat penganjur minta perlahankan audio ketika Sutan tengah mengomel memberi ulasan sewaktu perlumbaan sedang berlangsung itu sahaja gua minta, lain semua mantap. Perubahan jadual juga mantap.

Ok, selamat jumpa lagi.

MOTORSPORTS FOR LIVE!!

No comments:

Post a Comment