Sunday, February 27, 2011

Saturday Night Fever Rd. 2 : Part 2

Okay gang..

Tinggal beberapa hari saja lagi Saturday Night Fever Round 2 akan dijalankan. Mungkin dari pihak penganjur iaitu Ignition.my sekarang ini tengah sibuk gila. Transponder, borang - borang penyertaan, dan macam - macam lagi lah semuanya tengah disusun dan dipastikan semuanya dalam keadaan baik.

Buat para peserta, sudah pasti persediaan terakhir sedang rancak dijalankan. Upgrading the power, handling, new setup, dan bla bla bla bla. Semuanya untuk mencuba mendapat masa terpantas dan terus memenangi kategori yang dipertandingkan. Dari CamproChase sampailah SuperStreet. Semuanya sedang berusaha menaikkan prestasi kereta masing - masing.

Aku macam biasa, berminat nak tengok kategori 1.8 dan FF. Sebabnya, untuk kategori 1.8 kita dapat melihat rival sepanjang zaman Satria GTi, Toyota dan Honda Civic EK akan berentap. Pergilah mana - mana race, 3 jenis kenderaan ini pasti bersaing dengan persaingan yang tersangat hebat. Adakalanya Satria menang, adakalanya Toyota menang dan begitu juga Honda. Jadi, kategori ini tersangat menarik untuk ditonton. Dengar khabar, para pelumba dari Malaysian Super Series, ex-champion MME 1st edition dan 2nd edition juga akan menyertai kategori ini. Wow wow, satu kategori yang tersangat hangat. Pertempuran dikelas ini sangat menarik. Siapa kata SNF tak menarik dan tak popular?


Kategori FF, macam biasa. proDRAG dan Evotec akan menghantar jenteranya. Honda Civic EK9. The most egoistic Honda EK9 sekali lagi akan menyertai kategori ini. Mungkin ada yang kata, bengong punya EK9 nak berentap dengan KSeries. Tapi macam aku katakan dulu, JUST FOR FUN. JUST FOR FUN!! Tapi memang seronok kalau ada para peserta kata EK9 ni dah 2 Liter. 1.6 je gang. Tak power mana pun. Jadi untuk persiapan untuk pusingan kali ini, hanya overhaul enjin, sentuh sikit - sikit. Ya lah, nak berlawan dengan K20 Type-R sudah pasti ada benda nak kena upgrade. Tapi tumpuan lebih kepada handling supaya exit corner akan lebih pantas. Fuh, pecah rahsia. Target, power yang sama tapi masa ada sikit pantas. Dapat tak dapat entahlah. Tapi kalau duduk kategori 1.8 dan bandingkan dengan masa - masa yang ada di kategori tersebut, diizinkan Tuhan dapat nombor 1. Errr, tak masuk 1.8 ke? hehehe

OKay gang...jumpa 5/3 di Sepang. Saturday Night Fever Rd.2 The Heat is On!!

MOTORSPORT FOR LIVE!!

No comments:

Post a Comment