Sunday, December 12, 2010

Honda Prelude Monster : Power Awakening

Salam,

Hari ni aku nak bercerita mengenai Honda Prelude Bolt-on Turbo. Kalau korang masih ingat entry dulu (sila klik sini), aku ada tunjuk sikit spec Honda Prelude tersebut. Dengan turbo yang sememangnya handsome, saiz piston, managament yang best dan macam - macam lagi. Horsepower yang dijangkakan pada low boost (0.5-0.9 bar) adalah sebanyak 300++whp. Aku ulang sekali lagi LOW BOOST..bukan high boost.

Yup, dengan boost 0.8 bar Honda Prelude tu dapat horsepower yang dijangkakan. Sorry, aku tak dapat post gambar graph masa dyno kat Millenium Motorsport sebab gua sibuk jadi second tuner!!! Amacam gempak tak? Mestilah gempak. Tapi horsepower tersebut masih boleh lagi ditingkatkan dengan syarat ignition ditingkatkan dua kali ganda. Penyelesaiannya? Tak MSD atau AEM. Gila gangster!!


Tuned and Built Up by Ali Prodrag. Tapi muke jangan ketat sangat brader..hahaha

Ok selamat jumpa lagi.

MOTORSPORT FOR LIVE!!

2 comments: