Saturday, September 7, 2013

SATRIA H2B : PREVIEW

Salam sejahtera,

Dah lama tak tulis pasal kereta, jentera perlumbaan. Kali ini dengan semangat berkobar - kobar setelah lama menyimpan hasrat teringin nak menulis mengenai jentera perlumbaan yang ditulis dari awal pembinaannya hinggalah kesaat berentap di Litar.

Okay subjek kali ini Proton Satria. So? Apa istimewanya. Enjin 4G63? Mivec? 4G93?


Kali ini projek ini akan menjadi lain dari yang lain. Jika anda perasan dengan tajuk sudah terang - terangan terlihat perkataan H2B. Apa itu H2B? Tungguuuu apabila semuanya mula dipasang jika mengikut waktu.

Projek kali ini lebih kepada perlumbaan TimeAttack. Maknanya banyak barangan yang berkait - rapat dengan perlumbaan selekoh bakal digunapakai. Istimewanya kali ini, boleh dikatakan hampir 80% barangan tersebut MADE IN MALAYSIA. Kenapa? Sudah tiba masanya kita mengangkat barangan buatan Malaysia. Jika ianya terbukti di litar wajib kita mengangkat barangan buatan Malaysia ini. Jika Jepun bangga dengan barangannya kenapa tidak kita? Barangan MADE IN MALAYSIA ini dari sistem brek ke sistem klac ke handling setup, sistem penyejukkan (radiator) ke meter.

Okay, update projek ini agak mustahil untuk dikemaskini setiap minggu. Mungkin 2 minggu sekali ataupun 1 bulan sekali.

Standby!! 2m30s!!

MOTORSPORTS FOR LIFE!!

p/s tak kisah nak share cuma jangan mengaku blog ini anda punya dan nama saya menjadi nama anda..SEKIAN!

No comments:

Post a Comment